MachuPicchu & Infectie - Reisverslag uit Cusco, Peru van John Enden - WaarBenJij.nu MachuPicchu & Infectie - Reisverslag uit Cusco, Peru van John Enden - WaarBenJij.nu

MachuPicchu & Infectie

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

12 September 2007 | Peru, Cusco

Goeiemorgen!


Afgelopen zondag met de trein naar een dorpje (Aguas Calientes) gereisd vlakbij MP. Mooie treinreis(5,5uur), zo zag ik nog is wat van de omgeving. =) Samen met Floor(NL) en Rachel(US) geslapen in een hostel en de volgende ochtend 04.30uur gaan lopen naar MP.
Was echt pikdonker en daarom was denk ook de sterrenhemel echt ongekend helder. Het was best aanpoten tijdens de klim maar na zo´n 1,5uur traplopen waren we er dan eindelijk.
De zon kwam rond 7uur op en ik heb nog even mak an ontbeten daar smorgens vroeg op zo´n 2500m hoogte. Vond het heel indrukwekkend, die oude stad en dan zo die zonsopkomst, mooi om gezien te hebben.

Daarna heb ik nog de Huyanna Picchu beklommen (zo´n 2uur in tot.) en dat was nog weer hoger. Rond 12uur had ik het wel gehad, was vies bezweet en voor het water betaalde je natuurlijk de hoofdprijs daarboven. Heb toen de bus gepakt naar het dorpje beneden daar even supplies ingeslagen voor de terugreis en gegeten.

Maar die hamburger was niet zo´n succes. Na een uur in de trein kon ik het niet meer ophouden, heerlijk aan de diarree en volgas kotsen. Ik zal jullie de details besparen maar de wc heb ik de hele treinreis bezet gehouden (4uur).=)
Mario wachtte me op op het perron in Cusco en toen ben ik, onderweg gallend, met de taxi naar een kliniek gegaan.
Armoedige bedoeling was het daar, had het idee dat de verplegers vrijwillig werkte maar afijn, ik werd dus per rolstoel afgeleverd en mocht gaan liggen op een afgekeurde massage tafel. Na daar heerlijk een uur gecrepeerd te hebben bleek dat ze mijn paspoort nodig hadden vóórdat ze me zouden behandelen. Die had ik wel bij me dus dat kwam best uit.

Na wat diarree pauzes mocht ik op een ziekenhuis bed gaan liggen waar ze me aan het vloeistof infuus legde zodat ik niet uit zou drogen. Ook nog bloed geprikt voor onderzoek, al met al een helse sessie.
De volgende ochtend werd ik 6.30 wakker en voelde me goed. Bleek uit onderzoek dat ik een Amoebe infectie heb opgelopen. Alles ging echt tergend langzaam daar trouwens, maar heb om 11uur alles betaald en mocht eindelijk weg uit die kliniek.
Nu zit ik dus zo´n 10dagen aan de anti biotica en mediceinen en verwacht dat ik daarna weer de oude ben. Voel me nu relatief goed enkelt slap als een vaatdoek.

Al met al weer een avontuur en een hoop mooie foto´s rijker!

  • 12 September 2007 - 16:04

    Rene:

    zozo sjon, aardig gek.. geen hamburgers meer daar dan :)

    Kan je nog wel lesgeven etc? anders is het natuurlijk echt zuur.

    wel gaaf, zo een bergbeklimming.

    Bij mij is het thuis ook weer even wennen.. natuurlijk nu mijn opleiding in het engels, het praten en luisteren gaat prima alleen het schrijven vind ik nog best lastig, nou ja .. zal vast wel goedkomen denk ik.

    Succes met je infectie en nog veel plezier.

    Groeten,
    Rene Kester

  • 12 September 2007 - 16:56

    Conny:

    dat ziet erveel belovend uit in Matchu Pitchu. Geweldig om dat met de trein te doen John en dan klimmen..pufff wat een conditie heb jij.Wel balen dat je zo ziek was van het eten.

    liefs je ma

  • 12 September 2007 - 16:57

    Carola:

    Jeetje he, vol aan de race. Heel veel beterschap alvast. Alcohol en antibiotica gaan niet samen he;) Mooie foto's John, ziet dr goed uit! Veel plezier, hoe staat het met je Spaans?
    X Carool

  • 12 September 2007 - 17:01

    Sylvia:

    Da's wel even heftig sjon! Gaat het hier toch allemaal wel even wat sneller en beter georganiseerd in t ziekenhuis :)

    Maar volgens mij heb je het verder prima naar je zin! Leuk om ook echt iets van het land te zien met al die reizen en wandeltrips.
    Wil het spaans ook al een beetje lukken?

    Have fun nog verder en zorg goed voor jezelf!

    Groetjes! xx

  • 12 September 2007 - 19:09

    Petra:

    Indrukwekkend hoor, die foto's! Jij maakt nog eens wat mee!
    Niet fijn zo'n amoebe!
    Hopelijk knap je snel op van die medicijnen.
    Gisteren Mark naar Belgie gebracht.Die heeft een leuk onderkomen in die camper!
    veel plezier nog!
    groetjes, Petra

  • 12 September 2007 - 19:15

    Anna:


    Ziet er erg indrukwekkend uit!!
    Hoop dat je je snel beter voelt!

    kus

  • 12 September 2007 - 20:14

    Frank:

    sjonnie, ziet er goed uit daar. zou je plannen trouwens ook maar eens veranderen en snel een boardje kopen.

    viel spass daarzo en ik zie je wel over een half jaartje.

    later

  • 12 September 2007 - 21:39

    Ada:

    Hoi John, van je moeder het adres gekregen,leuk om je een beetje te volgen. Was ook zo leuk toen Shirley in Zweden was. Wat rot dat je zo ziek bent geworden. Veel beterschap enne die foto's vind ik prachtig. Groetjes van Ada, John en Joeri

  • 13 September 2007 - 09:52

    José:

    Dus nu lig je in je bedje je salsapassen te oefenen! Oké dan.
    Dat moet een 'stiff walk' geweest zijn met al die traptredes. Hoe zou het zijn geweest als je je broodje voor vertrek zou hebben genuttigd?
    Leuke foto's heb je gestuurd; wel indrukwekkend, die hoogte. Muy tranquilo et solito. Voelde je de spirit?
    Beterschap gewenst. Niet zo leuk om daar nu zo in je eentje te moeten liggen. Jammer dat we niet even bij je langs kunnen komen om je op te fleuren. Sterkte. Nosotros te amos.
    José

  • 13 September 2007 - 11:39

    Bart:

    Hey John, goed dat je weer wat beter bent, nu kan je iig zeggen dat je een peruvaans ziekenhuis hebt gezien :)
    Je kan de burgers voortaan beter op laten sturen uit NL, veel veiliger :D
    iig veel succes nog.
    Groeten

    Bartje

    (In hong kong is het eten heerlijk :d )

  • 13 September 2007 - 12:56

    Kevin:

    Echt onwijs mooie foto's sjon! echt ongehoord!! Maaruh.. was wel een erg zure hamburger dan! Was zeker geen Mac waar je die gehaald had?

  • 13 September 2007 - 19:37

    Annemiek:

    Super Sjonnie!
    Leuk om je verhaaltjes te lezen.. Spreek je misschien gauw weer keer op msn.

    Succes met je antibiotica en shit.. :P

    X!

  • 13 September 2007 - 21:39

    JeffS:

    Tjonge jongen Djonnie! Moest je weer zo nodig de OnreineBilly uithangen...

    Hopelijk gaat snel beter met je, wel een heel classic omgeving daar
    echt GENIETEN.
    Heb het hier in NL helemaal gehad met die allesdodendeSTINKmaatschappij.. Gelukkig kan ik dankzij moeder natuur puur GENIETEN en zo weer bijkomen door elke week verse swell te schenken:)

    Zaterdag is het NSKG, NK voor studenten en de spells zijn echt UITMUNTEND! Dus hopelijk gaat het een beetje lukken, en anders snel terug naar vbeach om daar lekker los te gaan!

    Heb zin om samen veel Dikke Trips te maken Djonnie! Niet normaal in een keer groeit dat verlangen om weg te gaan hier..

    The search never Stops

    !Adios!




  • 14 September 2007 - 05:09

    Karin:

    ooo zal jeurs dan maar een filiaal in Peru openen? dan heb je teminste lekkere burgers en 's morgens broodje graskip!!:D
    ik kan niet zeggen dat je niks mee maakt!
    mooie foto's en ondanks de shit toch genieten! groetjes karin en co

  • 14 September 2007 - 10:39

    Ruud:

    Sjon.

    Ruig man jij maakt wel wat mee daar. Heb net je laatste verhalen even gelezen! Dikke foto's ook.

    Wel vervelend dat je nou aan de antibiotica zit. Kan je natuurlijk ook geen bier meer dinken =)

    Ik spotte op de foto's ook een aantal aardige vrouwtjes.. daar heb je verder geen verhalen over? Als je dat ''prive'' wilt vertellen kan je me natuurlijk altijd even mailen he!

    Succes verder daar nog, ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen!

    Later

    Ruud

  • 16 September 2007 - 16:22

    Kris:

    Hey John,

    Sow te zien het je je zaakjes goed voor elkaar daar in Peru!!
    Echt super tof dat je dit doet man.
    Mooie foto's en verhalen ook, op die van de hamburger na dan...

    Nog veel plezier daar en suc6 met je anti-hamburger kuur.

    Groeten,
    Kris Kester

  • 18 September 2007 - 08:29

    David Brown:

    Jo john het ziet er daar wel mooie uit jah en help jij die arme mensen nog een beetje met de bijdrage uit nl :D.
    Als je verlost bnet van dat geld dan heb je jouw taak wel gedaan en zo ik maar rap naar de kust gaan en Surfen en nog meer an die water pijp zitten johnie boy.
    Ik spreek je en nog veel succes en plezier JOHN.
    Groeten David Brown

  • 19 September 2007 - 10:22

    Bill:

    Awesome Place John!! Pity about the shits!
    You are fortunate to be able to visit one of the Wonder of the World....
    Next time take your own Kroketten. It is already the right shape!
    Hope you get better real soon and keep up the good work there...

  • 19 September 2007 - 12:23

    KP:

    Ha die John,

    zag op de-dooz site een berichtje van je staan en ben net klaar met het lezen van alle ervaringen die je tot nu toe hebt opgedaan daar in het verre Peru.
    Behalve wat infectieproblemen vermaak je je eigen wel zo te zien en te lezen.
    zal van af nu regelmatig ff kijken hoe het jou vergaat.
    nog heel veel plezier en groetjes uit naaldwijk,

    KP

  • 20 September 2007 - 19:49

    Mais :

    cool john ziet er mooi uit laat die foto,s maar komen
    (en over 3mnd surf foto's)

  • 21 September 2007 - 11:19

    Robbert :

    jojo djoniej hebbie het nog een beetje naar je zin dan daarzo.
    sicke foto's man.:)
    afgelopen wiekend is het hier zo verschrikkelijk los gegaan.
    sommige spreken van de beste dag van het jaar.
    nou ja john tot snel , had leuk geweest als je mee kon op surf trip naar france.

    lekker chillen bij "" lourant "" in de crip , over heerlijke snitterballentjes ouwe snacker.

    nou johniej adios amigo :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Zuid Amerika Peru, Cusco

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2008

Road tripping

23 December 2007

Feliz Navidad

14 December 2007

Mooie vooruitzichten!

04 December 2007

Genieten

15 November 2007

Op volle toeren
John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 46200

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: