Road tripping - Reisverslag uit Cusco, Peru van John Enden - WaarBenJij.nu Road tripping - Reisverslag uit Cusco, Peru van John Enden - WaarBenJij.nu

Road tripping

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

05 Januari 2008 | Peru, Cusco

¡Hola mis estimados amigos!


¿Qué tal por alla?
Hier is het écht top. Sinds de 28e ben ik aan het rondreizen langs de kust, mijn 1e surf gepakt op "Huancayo", een kennismaking met het surfen op rif. Was wel wat wennen zo met die rotsplaten onder je. Daarna de langste linkse golf (ter wereld?) gesurft op Chicama, héél dik, maar wel koud water (18graden ofzo). Vervolgens naar het noorden gegaan om in Mancora Oud en Nieuw te vieren. Laat dit nu echt het Hawaii van Perú zijn, mooie palmbomen, quality golven, zon, zee, strand, vrouwen en niet te vergeten veel (nationale) toeristen.
Heb daar twee nachten doorgebracht, op strand geslapen. Nu klinkt dat heel stoer, maar het was meer uit nood dat er geen Hospedajes meer waren aangezien alles vol was =) Maar was wel classic, zo onder de sterrenhemel, ochtend sessies, heerlijk in boardshort.

Vanaf Mancora ben ik samen met Javier (Peruaanse knakker) en een Frans stel verder getrokken in de richting van de swell. De eerste twee dagen op Cabo Blanco gesurft, classic rustig vissers dorpje, goed hostal en een onwijs mooie golf. Van daaruit ben ik gister op een andere surfspot geweest Lobitos; goeie 2,5meter swell, eindeloze linkse lijnen dus ik kon mijn geluk niet op. Schildpadden in het water etc. Echt vet!

Nu zit ik in Chiclayo-Pimentel beach, waar ik slaap bij de tante van Javier. Het is hier goed te vertoeven, appartement aan strand en lekker vis eten. Kortom alles wat ik voor deze trip in gedachte had.

Voor nu ga ik nog even 3dagen aan mijn bronskleurtje werken voordat ik weer naar Lima en vervolgens Amsterdam ga.
Ik heb ook wel weer zin in het ´thuis´, een lekkere bruine boterham als ontbijt, mijn eigen bedje, gezellig een pilsje doen met mn maten.

Ze zeggen wel is; "Je moet weg kunnen gaan om terug te komen"

of hier:

"Tienes que ir para regresar"

En ik geloof dat daar een grote kern van waarheid in zit.

De beste wensen voor het nieuwe jaar en tot 9januari!

  • 05 Januari 2008 - 19:12

    José:

    Hoi John,

    Lekker surfend het nieuwe jaar ingegaan! Super tof. Wij wensen jou een heel gezond, gezellig en liefdevol 2008 toe. We zien er naar uit je weer hier te hebben. Een variant op de jouwe wellicht; 'Je moet weg gaan om gemist te worden." Mag jij hem in het Spaans vertalen.
    Heel veel plezier nog de laatste dagen.

    Kus,

    Je verschrikkelijke tante

  • 06 Januari 2008 - 23:34

    Bill, NZ:

    Joh, fantastic allemaal John. Als je de smaak te pakken heb, is het een kleine stapje naar Hawaii en zo door naar NZ en Australie voor nog meer surf en genieten. I have really enjoyed your travel dialogue and really wish you all the very best on the return journey to Holland and reunion with the family. And a Happy New Year from us all here in New Zealand.
    (Bill, Marian, en Sandra)

  • 07 Januari 2008 - 06:08

    Karin Enzo..:

    hee John, ja je bent er weer bijna!! Nou je boft want we hebben vandaag een storm, wie weet houdt ie aan deze week, kan je ook hier surfen!(al lijkt het me op het internet fijner;D!)Goeie reis en we zien van de week! Groetjes de Jeursens

  • 07 Januari 2008 - 11:01

    Ria, Naaldwijk:

    Hai Johnny, Geniet nog paar daagjes met volle teugen. Doe je zo ik lees uit je vette verhalen. Hou de winterkleding bovenop je zal er weer in moeten geloven. Niet alleen een cultuurshok maar ook natuurshok. Maar daar kom je heus weer uit. Geniet van al je reisverhalen, maar zien je graag weer life!. Geniet van alle moois en prettige reis. Ria, Willem, Sonja en de rest

  • 08 Januari 2008 - 09:53

    Ruud:

    Sjon echt vet allemaal,

    We zien je binnekort weer!

    Later

  • 14 Januari 2008 - 17:58

    Dorothy:

    Happy New year John.. sounds like you are having a great road trip.. good for you. we are just back from 3 weeks of vacation too. we were sailing for 2 weeks in the Caribbean. was very hot .. got sick but am all better now.. take care. keep in touch.. really looking forward to seeing you this summer in Holland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Zuid Amerika Peru, Cusco

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2008

Road tripping

23 December 2007

Feliz Navidad

14 December 2007

Mooie vooruitzichten!

04 December 2007

Genieten

15 November 2007

Op volle toeren
John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 46199

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: