Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express - Reisverslagen van John van den Enden - WaarBenJij.nu Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express - Reisverslagen van John van den Enden - WaarBenJij.nu

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

Na mijn laatste, nouja laatste echt grote, reis naar Perú zal ik deze week beginnen aan een nieuw 'reisje'. Als onderdeel van mijn master program zal ik een semester courses gaan volgen aan de FDSM Fudan University, Shanghai.

Omdat ik dat nog niet genoeg avontuur vond heb ik vorige week besloten het plan enigszins aan te vullen met zo'n ±9845km railroad. Dé enige echt Trans Siberia-Mongolia-Peking Express ligt in het verschiet, met een gemiddelde snelheid van zo'n 60km/h zal ik ons mooi koude Noordelijk halfrond aftuffen richting het Oosten.

Eerst nog even laatste les Chinees vandaag, visum Rusland ophalen, gitaarkoffer kopen en naar de tandarts en dan vlieg ik de 27e het land uit naar St. Petersburg om daar een maatop te zoeken die daar studeert.

*Let op: geen google, youtube, gmail noch facebook in China. Dit blog zal daarom(mits ik de -30C in Mongolie overleef) mijn hoofd communicatie middel worden met het thuisfront! :)

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2011

High Society & (Tijdelijke) Laatste Loodjes!

11 Mei 2011

Ups & Downs maar Gas is Alles!

08 April 2011

´China just Loves Me´

14 Maart 2011

Building´Quanchi´with Focus

28 Februari 2011

Shanghai ‘Home sweet Villa!’
John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 46198

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: