Aardschokken - Reisverslag uit Cusco, Peru van John Enden - WaarBenJij.nu Aardschokken - Reisverslag uit Cusco, Peru van John Enden - WaarBenJij.nu

Aardschokken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

16 Augustus 2007 | Peru, Cusco

Zoo.. gister me toch wat bizars mee gemaakt joh. Ik zat tranquilo tv te kijken op de 3e piso, en ineens begint het bed te bewegen. Dacht he? Wat de fok is dit, er zat niemand onder namelijk :)
Dus ik hoor ineens ´John!´ vanaf buiten. Ik rapido mezelf naar buiten geracht zonder te weten wat er nou aan de hand was. Maar bleek dus gewoon een aardbeving te zijn, echt bomen, schilderijen en van die stroomkabels en lantaarnpalen volop shaken. Heel gek, je verliest gewoon je evenwicht terwijl je gewoon mak an recht op op straat staat.
Vond het niet onwijs eng maar echt chil zou ik het ook niet noemen. Ik hoorde later op de radio dat hij kracht 7,5 was in centrum (Pisco) en in Lima 6 ofzo. Hier schatten ze dat hij max. 4 geweest is.

Als ik het goed verstaan heb op de radio dan is het daar nog behoorlijk heftig. 1000 gewonden en meer als 300 doden kon ik er met mijn beste Spaans uit opmaken.

Maar ik zit wel gunstig hier in Cusco, lig ver genoeg van die ´breuklijn´ af. Heb me vertellen dat het hier 1 a 2 x per jaar voelbaar is. Joh weer een ervaring rijker! =)

  • 16 Augustus 2007 - 17:17

    Suus:

    jemig Sjon! Jij maakt daar ook wat mee in die korte tijd dat je dr bent!
    Kun je ook weer zeggen dat je dat een keer hebt meegemaakt, -Toch ;) ?
    Nou geniet ervan, zo tussen al die bewegende stroonkabels, en schuifende schilderijen!
    Liefs!

  • 16 Augustus 2007 - 18:18

    Ing:

    Lo he oído esta mañana en las noticias, coño tío, me dio susto.. Pero una cosa, ¿1000 muertos y 300 heridos? ¡Al revés papi! Pues, vale hablamos pronto..
    Un beso, chau x

  • 16 Augustus 2007 - 18:38

    Julia:

    hey John, ja ik zag t op internet en moest gelijk aan jou denken.. gelukkig was je in een wat rustiger gebeid.. dus weinig schade waar je zit..
    fijn om te horen dat de rest van de tijd je leuke ervaringen hebt!!
    groetjes,
    Julia

  • 16 Augustus 2007 - 19:38

    Kim:

    We hoorde in het Duits op de radio van de aarbeving. Wat een opluchting dat je behalve wat trillende benen er goed vanaf bent gekomen. Wij hebben later nog op de radio ook nog een Nederlands verslag gehoord. T bleken al meer dan 450 doden te zijn. We zijn dus weer in Nederland, en zelf thuis.

    Liefs xx Kim

  • 16 Augustus 2007 - 20:50

    Petra (Faber):

    Hey John,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je!
    Wat gaaf dat je dit allemaal meemaakt.
    wel heftig hoor, zo'n aardbeving!
    Heel veel succes met je project en veel plezier!
    Je staat bij de favorieten dus we blijven je volgen!

    groetjes, Petra

  • 16 Augustus 2007 - 22:21

    Vianen:

    Aardig gek john!!


  • 17 Augustus 2007 - 07:13

    Krijn:

    Heey john,

    Wel chill dat je dan gelukkig in een rustig gebied zit nu.
    na alle mooie verhalen is dit dan toch wel een soort van anticlimax.

    groeten en sterkte,

    Krijn

  • 17 Augustus 2007 - 12:18

    Voogd:

    Hé Djohn!

    Dat is nog eens wat anders dan een paard (lees ezel) voor de trein he! Maar zo te horen is het over het algemeen een super dikke ervaring.
    Ik volg je op de voet en heel veel plezier nog daar.

    Ltrz

    Steven

  • 17 Augustus 2007 - 15:02

    Familie Kick:

    Hoi John,

    Wij hoorden op het nieuws van de aardbeving in Peru. Zojuist gehoord van je vader dat jij gelukkig goed zit. Zonet je site gelezen. Leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Wij wensen je heel veel succes met je project en we blijven je volgen.
    Groetjes,
    René, Paula, Arjan en Thomas

  • 17 Augustus 2007 - 15:19

    Syl:

    Da's wel heftig john! Maar gelukkig allemaal goed afgelopen en jij inderdaad weer een ervaring rijker :)

    Volgens mij vermaak jij je daar prima verder. Have fun nog verder! xxx



  • 18 Augustus 2007 - 13:29

    Karin (hardnekkige):

    jee john da's ff shaken! je maakt wel wat mee zeg!
    hee ik ben blij als ted as schooljaar ook spaans krijgt dan kan hij ingrid's berichtjes aan jou vertalen ;D
    komen net uit z.frankrijk wildwater kano dat was zoooo gaaf ! we volgen je John. groetjes de Jeursens

  • 19 Augustus 2007 - 20:36

    Jelle:

    Sjonnie,

    Dat lijkt me echt aardig gek, maar gelukkig ben je gewoon nog heel gebleven. Ik ben ook weer thuis, afgelopen vrijdag geland.. Het was wel heel ff wennen, maar nu voelt het eigenlijk weer alsof ik nooit ben weg geweest.. Maar ja je hebt natuurlijk wel aardig wat mee gemaakt, en het lijkt er op dat jij dat ook aan het doen bent ;) Echt super, veel plezier ook met het helpen straks. Have Fun

    Later

  • 20 Augustus 2007 - 11:09

    Marian:

    Hi John,
    Hoe gaat het?
    ja ik las het ook op de internet en hoorde het op de radio.
    Ik heb net je site ontdekt, maar het is eff bedtijd, maar morgen ga ook lekker je verhalen lezen.
    Doeii vanuit NZ

  • 20 Augustus 2007 - 11:28

    Mariska:

    Hee John,
    Als ik je foto's zie wil ik meteen weer op reis:) De plaats waar jij zit heeft nl wel wat weg van Leh in India.
    Ja een aardbeving is heel vreemd he, ik heb er in Amerika 1 meegemaakt in LA (5,6) en het meest enge vond ik toch wel dat je je ineens realiseert dat je nergens echt veilig bent, binnen niet maar buiten ook niet.Afijn, gelukkig is alles oké.
    Een hele goede tijd, njoy!
    Mariska

  • 20 Augustus 2007 - 11:32

    Charley:

    Lieve neef John,
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Waarom zit je daar? Waarom eigenlijk?Mooie foto's!
    Kusjes Charley:):)


  • 20 Augustus 2007 - 12:16

    Bill:

    Hi John,
    Good to hear that everything is ok with you. The first thing I thought of was you in Peru and hoped that you weren't in the worst hit area. I have felt an earthquake here in New Zealand as well, and it's not pretty. You lose all sense of stability....I look forward to reading of your further adventures, and hope that the building project will be a HUGE success...
    Best wishes

  • 21 Augustus 2007 - 11:16

    Rene:

    heey sjon,

    wel bizar allemaal daar. Nog nooit een aardbeving gevoeld en dan zit je lekker achter je computertje en begint alles te schokken. Zou me ook doodschrikken.

    Mooi dat het verder helemaal top is en dat de mensen en de opdracht ook leuk zijn. Ik hoop voor je dat je niet nog een aardbeving krijgt en dat je een toptijd tegemoet gaat daar.

    Geniet ervan!

    Rene!!

  • 21 Augustus 2007 - 21:57

    EL GRINGO PETER:

    Hola Peru ganger/ster,

    Mocht je nog het pitoreske Andesstadje Ayacucho willen gaan bezoeken?! En zoek je een heerlijk rustig hostalletje voor een leuk prijsje?! Met een formidabel dakterras vanwaar je het Andesleven aan je voorbij ziet trekken en een heerlijke tuin met een klein buitenbadje. Zie www.elgringo-peru.com, ook voor HANDIGE REISTIPS. Goede reis en wie weet tot ziens. El Gringo Peter.

  • 30 Januari 2011 - 13:36

    Marilyn:

    sjeeeeeeeeeeeemmiig!! eng man! gelukkig ben je er zonder kleerscheuren en lichamelijke schade vanaf gekomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Zuid Amerika Peru, Cusco

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2008

Road tripping

23 December 2007

Feliz Navidad

14 December 2007

Mooie vooruitzichten!

04 December 2007

Genieten

15 November 2007

Op volle toeren
John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 46207

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: