Bolivia & Lago Titicaca - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van John Enden - WaarBenJij.nu Bolivia & Lago Titicaca - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van John Enden - WaarBenJij.nu

Bolivia & Lago Titicaca

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

29 Oktober 2007 | Bolivia, Sucre

Hey trouwe volgers,


Afgelopen weekend weer is eens een trip gemaakt, onder het mom van de verlenging van mijn VISA ben ik ook maar (nu ik hier toch zit) even over de grens wezen koekeloeren in Bolivia.

Afijn, vrijdagavond vertrokken per bus naar Puno waar ik 05.00uur ´s ochtends aankwam. Vrij fit in de nog koele ochtend waande ik me echt in de middle of nowhere maar duurde het niet lang totdat ik een CombiBus vond die naar ´Desaguadero(de grens)´ging. Aangekomen bij de grens bleek de grenspost van Bolivia ´no attendencia´ te hebben en moest ik naar een ander frontera. Daar kennis gemaakt het de corrupte Boliviaanse Policia, maar nadat ik even met de flappen zwaaide en hij ze in zijn zak stak ´no hay mas problemas´. VISA dus ook weer geregeld.

Daarna met een aantal Peruaanse rakkers naar Copacabana gegaan (je kent het liedje vast wel) Daar mijn ´Bolivianos´opgemaakt en s middags weer terug naar Puno waar ik een tour genomen heb per boot over het Titicaca meer. De drijvende eilandjes bezocht met een mooie zonsondergang als afsluiting.
Was echt heel gezellig, heel aardige Spanjaarden ontmoet en daarmee uit eten geweest die avond. Veel gehoort over het leven in Spanje en ik moet zeggen daar ik daar wel enthousiast over werd. Lijkt me geen straf om daar bijv. in San Sebastián (met uitstekende golven) 6mnd. mijn Study Abroad door te brengen.

Deze maandag begonnen met het maken van de Kerstkaarten samen met de kids. Wil deze gaan verkopen aan mijn oude basischool (via mijn grandioze Tante) d.m.v. een soort ´Kinderpostzegels idee.´
De website vordert ook excellent, zodra deze af is zal ik de link op mijn site zetten.

Ohja, vorige week ook mijn eerste 2 Spaanse serenades geleerd te spelen op de gitaar. Dit was hem weer voor nu!


Hasta luego,


John

  • 29 Oktober 2007 - 18:11

    Mais :

    he john
    alles oke ziet er allemaal erg chill uit have fun en wat is er met je haar gebeurd

    laters

  • 29 Oktober 2007 - 18:14

    John:

    Haha, daar ben ik van afgestapt Mais, doe ik niet meer hierzo.
    Zit toch al gebijteld ;)

  • 29 Oktober 2007 - 18:26

    Frank:

    al neergeschoten sjonnie?

  • 29 Oktober 2007 - 18:35

    Karin:

    haha, ja je tante gaat meester beekman omlullen, anders verkoop ik de kaarten zelf langs de deur! maak jij maar mooie kaarten voor peru! toedeloe ;D

  • 29 Oktober 2007 - 22:32

    Dorothy:

    YOu sure are getting to see a lot of countries in South America. I wish I could have done that when I was your age.. Of course I got to spend 9 weeks in Holland when I was 17.. that was a wonderful experience too. I stayed at your fathers/oma/opa house.. of course you were not born yet and your father was only a little boy!,.,I am really enjoying looking at your photos.
    Have a great day..
    Love Dorothy

  • 30 Oktober 2007 - 01:21

    Bart:

    John, ziet er weer goud uit zeg!

    Een ding he, nu zit je dus ongeveer 3 maanden daar en loop je van die rete interessante spaanse termen door je verhaal heen te knallen! Dat is zo frustrerend voor mij na een 2 jaar intensieve Spaans course te hebben gevolgd..... ;-)

    Cheers, Bart

  • 30 Oktober 2007 - 05:00

    Uncle Bill:

    Hey John,
    Terrific pictures and great experiences! Good to see that you are getting 'out and about' and visiting other places as well. It is just as I had imagined it with very dry hot landscape. (Except for Lake Titicaca.) We look forward to seeing where you go and what you get up to next. Bolivia looks absolutely fascinating!Keep it up with the postcards.....

  • 30 Oktober 2007 - 08:13

    Carola:

    Echt heel erg leuk voor je! Veel plezier nog en succes met de kerstkaarten en de site!

  • 30 Oktober 2007 - 17:34

    Fam:

    He John,
    dat Spaans gaat wel steeds beter. Volgens mij moeten wij ook maar eens een cursus gaan doen, om jou nog te begrijpen.
    Wij gaan kopers zoeken voor de kaarten.
    Liefs COn, Kim en Merel

  • 02 November 2007 - 07:44

    Karin:

    hee john de bovenbouw van je oude basisschool gaat (hopelijk) jullie kerstkaarten kopen! beekman was erg enthousiast!!:D goed werk, stuur me er maar 100...groetjes karin

  • 02 November 2007 - 17:07

    Krijn:

    Heey john,

    klinkt allemaal wel relaxed al die tripjes die jij maakt.
    Ook heel sociaal trouwens dat je die peruanen(?) helpt een mobiel netwerk op te bouwen.

    ik hoop dat het ondanks alle problemen toch nog naar je zin hebt, en er een fantastische tijd hebt!

    Chau, krijn

  • 03 November 2007 - 05:58

    Bart:

    Hey John, zo te lezen vermaak je jezelf daar prima met al je trips. *Bart is jaloers ;) Wat al je telefoons betreft 3* = scheepsrecht ;)

    Groeten

    Bart

    ps LKF=Lan Kwai Fong, het uitgaansgebied in HK ;)

  • 03 November 2007 - 17:00

    Nienke:

    Hola John!
    Ik geloof niet dat je met de boot naar de Galapagos kan komen. Het beste is om een vliegtuig te nemen vanaf Guayaquil. Je kunt ook van tevoren een cruise boeken en daar zit je vlucht al bij in, maar weet niet hoeveel dat kost (staat waarschijnlijk wel in de lonely planet) Een goedkopere optie is denk ik om naar Santa cruz te vliegen en daar een tour te boeken naar andere eilanden. Je kunt ook zelf naar de andere eilanden reizen, maar dan ben je net zo veel, of nog meer geld kwijt, met de boottochten, hotels en dagtours. Het is sowiezo niet goedkoop (voor een week ben je inclusief vlucht wel 1000 dollar kwijt denk ik zo), maar wel erg mooi!! Veel plezier alvast!
    En heb je nog tips voor mij in Peru en Bolivia? Waar moet ik zeker heen gaan? Ik ga over een paar weken de grens over naar Peru dus...ben benieuwd!
    C
    hao! Nienke

  • 06 November 2007 - 17:17

    Ruud:

    Sjon,

    Jij blijft dingen meemaken daar! Beetje die corrupte agenten sponsoren daar, had ik niet achter je gezocht! =)

    Kom je al een keer terug?


  • 07 November 2007 - 18:07

    Petra:

    Hoi John,

    Om kerstkaarten te verkopen via de kerk is een beetje laat. Daar gaat een heel geregel aan vooraf. Maar ik ben 19 november jarig en dan probeer ik er wel wat kwijt te raken. Kunnen ze voor die tijd geleverd zijn? Stuur er maar 20.
    Succes verder en veel plezier met je pa en ma straks!

    groetjes, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Zuid Amerika Peru, Cusco

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2008

Road tripping

23 December 2007

Feliz Navidad

14 December 2007

Mooie vooruitzichten!

04 December 2007

Genieten

15 November 2007

Op volle toeren
John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 46199

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: