´China just Loves Me´ - Reisverslag uit Sjanghai, China van John Enden - WaarBenJij.nu ´China just Loves Me´ - Reisverslag uit Sjanghai, China van John Enden - WaarBenJij.nu

´China just Loves Me´

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

08 April 2011 | China, Sjanghai

And maybe I can say: “I love China even more!” Shanghai en Sjon zijn als Peppie en Kokkie, als Bassie en Adriaan, of beter nog als twee handen op één buik. Zoals dit laatstgenoemde duo vroeger B007 en de Baron regelmatig te slim af was, zo bedwingen wij hier alles wat erom vraagt bedwongen te worden! Dit is hem nou de definitie van een ‘fit’ oftewel ‘synergy’ waar alle hooggeleerde academici en business schools naar zoeken in hen veels te langdradige wetenschappelijke articles. Heerlijk!:D

Zo schreef ik nog over de solar businesses, de volgende dag kreeg ik een smsje van mijn Chinese assistent over een Phd. student die mij wilde ontmoeten, of ik “mee wilde naar een conferentie over PV?”. Klinkt goed, maar tijd is geld dacht ik dus aldoende mijn reactie: “Sounds great, which companies participate? I want SuntechPower, Yingli Solar and Trina Solar”
Liu: “Yes it are the companies you mentioned, the guy has the same thesis tutor as Dr. Shi” (CEO SuntechPower). Goed, na precies 0,2 seconde bedenktijd mijn spullen gepakt, mezelf in een schoon overhemd gehesen, en halsoverkop in de taxi gestapte richting centrum om deze ijverige student te ontmoeten. Op de bonnefooi binnengekomen (zonder toegangsbewijs maar met grote grijns) bij deze conferentie, anderhalf uur gezeten, en in de pauze visitekaartjes gewisseld en interviews gehosseld. Daarna direct door naar FuDan om een presentatie te geven, al improviserend voor de groep nog een aardig staaltje presenteren geweest ook :). Je hebt van die dagen dat alles lukt…
Kat in het bakkie!

De villa is ingeruild voor een warme plek in hartje Shanghai! 2 bedroom, jong Chinees stel als roommates, chille lounge woonkamer, *twee konijnen*, WARME douche, en heaters: wat wil een mens nog meer? Koninklijk ingericht mede dankzij onze Zweedse vrienden van de IKEA. Klinkt allemaal wel heel stoer, maar was niet een hele gemakkelijke keuze om weg te gaan en weer te beginnen vanaf nul. Binnenkort opa en oma Chinees maar eens uit nodigen voor een etentje.

“Never forget those people who gave you a hand” (Meyer Zu Schlochtern, 2011).

Verder ligt de focus nu écht op studie: Corporate Finance exam die ik eind Juni zal gaan maken in Rotterdam (vorig jaar niet gehaald). Deze course is voor de financieel gevorderde menschen onder ons geen pretje, laat staan voor mij als numeriek kwantitatief rekenkneusje. Daarom bijles gecharterd hier van een Financieel Analyst, wel blij mee want voor deze toets schijt ik 365kleuren…
Kost me een rib uit mijn lijf maar om om eerlijk te zijn zou het me zelfs een dubbele rib waard zijn als ik het maar haal! Alleen aan dat geloof ontbrak het echter flink en dit overheerste mijn stemming flink de laatste tijd. Niets is belangrijker dan deze course halen, maar de bijles die ik hier krijg is shit en in Chinglish waardoor ik de helft nog niet versta.

Al met al wat donkere wolken gehad boven mijn Koninklijke kamertje op 31st floor, maar ik ga me hier wel een weg doorheen studeren. Inmiddels deze ‘dip’ weer te boven en zojuist terug van een Chinees Badhuis. Mega lux, mega rein, en mega cheap!:D Binnenkomen op je sokjes, douchen, tanden poetsen, heet bad, sauna, stoombad, lekker lopen in je blote tampeloeres, afgedroogd worden, eten, massage, en nog meer:

-DVD kijk kamer
-Sleeping room
-Foot massage room
-VIP massage room

24hrs, 7days a week. SHanghai baby! Kortom deze jongen is weer helemaal ZEN. O ja, dit weekend tripje naar Hangzhou!


Mochten jullie een postduif willen sturen (of kaas en hagelslag!) :


Room3106,building A, NO.899
South Xizang Road
Huangpu District
Shanghai city, China

postal number 200011

(**voor pakketten** include telefoon nr: +86 138 178 58912)

  • 07 April 2011 - 22:14

    Sonja:

    John!
    Wat een geweldig verhaal weer, het zijn echt super ervaringen!
    Kan me helemaal voorstellen dat het dagen lang bikkelen is voor school
    en dan OOK nog zoveel indrukken opdoen! & dat Chinees, mann hoe doe je dat allemaal?:O
    Je bent weer heerlijk veel aan het leren en genieten(aan de foto's te zien).

    Thank you voor het leuke kaartje!
    Veeeel liefs en succes met de bijlessen,
    Son!

  • 07 April 2011 - 22:24

    Lilian:

    Klinkt goed, Johnny-boy! ;-)

    Aan de foto's te zien heb je de eetstokjes ondertussen helemaal onder de knie (rare beeldspraak, maar je begrijpt wel wat ik bedoel).

    En die Corporate Finance, dat gaat wel lukken, toch?

  • 07 April 2011 - 23:47

    Rene:

    Sjonnie :),

    best verhaaltje weer! Gelukkig dat je ook nog een beetje geniet naast het leren van Corporate Finance! Ik hoop dat voor je dat t kwartje snel gaat vallen :)!!

    Ik ben trouwens ook haastig op zoek naar hagelslag, stroopwafels en drop! Misschien dat ik hier maar eens een Nederlandse toko ga openen! De enige echte Gouda kaas en Edammer is hier gelukkig te vinden in de supermarkt!

    Cheers

  • 08 April 2011 - 05:55

    Tia:

    de aanhouder wint :D goed bezig primo!!! :D je komt met veel chinese wijsheden terug, k ben fier op u :D

  • 08 April 2011 - 07:11

    Nikki:

    Haha goed bezig met die stokjes Sjonnnnie, zal wel alvast reserveren bij shabu shabu voor eind juni;)! Mag je even je kunsten tonen!
    Enjoy!!!

  • 08 April 2011 - 10:21

    Kris:

    Hey ouwe!!

    Good times zo te horen.
    Jij komt in ieder geval geen liefde tekort.
    Volgens de laatste volkstelling in 2009 zijn er 1.331.460.000 exemplaren te vinden in het land achter de chineese muur!!


  • 08 April 2011 - 11:10

    Marco Van Veen:

    je gaat lekker!!!! heb je nu ook wat inkoopmogelijkheden?

    gr

  • 08 April 2011 - 16:03

    Maurice:

    sjon...onderbroek mag hoor haha

  • 09 April 2011 - 17:19

    Christianne:

    Heee John!!

    Haha, grappig verhaal weer!! Misschien moet je wat vaker naar dat badhuis toe, of open er hier één in Nederland!;)
    En ondertussen nog een beetje zaken daar aan het doen ook, goed bezig!!
    Geniet er nog maar lekker van!!!

    xxx Chris

  • 11 April 2011 - 14:32

    Kevin:

    lekker bezig john!

    31e verdieping wtf

    Zie je over een maand!

    peace

  • 18 April 2011 - 20:08

    Anita:

    Ha die John
    Gaaf om je verhalen te lezen. Ik ga voor je duimen in juni ivm je finance tentamen.
    Jij maakt ook heel wat mee. Ik ben benieuwd waarom je uit die villa bent gegaan.
    Als ik het goed lees waren ze daar te gierig voor de verwarming. klopt dat?
    Eet je lekker met al dat Chinees. Na je tentamen kom je maar eens soep en een prakkie eten
    groetjes Anita

  • 22 April 2011 - 08:33

    Lisa:

    Haha John wat knal jij weer voor een verhalen op papier zeg ;) Wanneer kom je terug? GB&SM is niet hetzelfde zonder jou!

  • 27 April 2011 - 21:58

    Dion:

    He John, dan werd ik ook wel nieuwsgierig naar jouw verhalen natuurlijk, maar dat ziet er allemaal hartstikke mooi uit! Volgens mij vlieg van het ene naar het andere avontuur, heerlijk :) Dit is dé tijd om te genieten, keep that in mind ;)

  • 02 Mei 2011 - 17:43

    Ruud:

    Klinkt goed sjon! Op de school na dan.. =)

    Succes met de studie en geniet er van!

    Ruud

  • 04 Mei 2011 - 14:17

    Tia "maria":

    en primo heb je je tanden in je studie gezet? of wil t niet zo lukken? hang on he?!!
    je bent er nou toch! :D :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 46199

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: