St. Petersburg - Moscow - Reisverslag uit Moskou, Rusland van John Enden - WaarBenJij.nu St. Petersburg - Moscow - Reisverslag uit Moskou, Rusland van John Enden - WaarBenJij.nu

St. Petersburg - Moscow

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

30 Januari 2011 | Rusland, Moskou

Na een aardig emotioneel afscheid van mon family via een stop-over in Stockholm aangekomen in St. Petersburg. Oeps... even slikken, sneeuw in overvloed en alles geschreven in het Cyrillisch/Russisch. Laat ik dat nou (nog) net niet spreken noch lezen.

Gelukkig schön op weg geholpen door een Russische schone met taxi en wat verdere knowhows over St. Pete. Peter = echt RUIG in de breedste zin van het woord. Heb hier met Nick van Staalduinen (oud basisschool, elkaar 11jr niet gezien) een lekker biertje weg gedronken = helemaal goud! De beste knul spreekt vloeibaar Russisch wat tevens ook de reden is dat hij daar studeert.

Na gegeten te hebben met Nick naar mijn werkelijke doel van bezoek gegaan, studiemaat Emre opgezocht. Een hele barre avond gehad met zijn mede exchange studentico's en na de nodige vodka was de eerste Russische kater de dag daarop een feit!

Vanmorgen aangekomen per nachttrein in Moscow. Misschien nóg wel ruiger. Die trein was echt classic, 4pers. compartiment, ontbijt + drank, en jawel alweer, een volgend Russische schone. Eenmaal op treinstation, fully packed als een doorgewinterde Rus, de metro gepakt en zit nu zeer plesant in Moscow's best hostel: Godzilla. Gast uit Perth (OZ), twee Noren en ein Deutscher.

Straks ff bezoekje aan Kremlin brengen en het Rode Plein als het mee zit. Bedankt voor alle reacties, is heel leuk om te lezen!:)

• 30 Januari 2011 - 09:11

Vgaal:

lekker longjohn! je kieteld mijn travelbug! en we willen natuurlijk ook van je avonturen met al die russische schonen lezen he ;)

• 30 Januari 2011 - 09:17

Lies:

Vloeibaar Russisch John? Dat is wel héél knap ja ;) Haha!
    Je verhaal klinkt erg nice trouwens, maak er wat van hè!!! :)

• 30 Januari 2011 - 10:32

Suus:

john, ik heb mezelf dan wel heel leuk aangemeld voor jouw site maar bij dit eerste bericht ben ik al zo jaloers dat ik meteen een uur op worldticketcenter heb doorgebracht. Mocht dit mijn laatste bericht zijn is dat uit zelfbescherming. Desondanks, HOE LEUK!! Enjoy, ander land, nieuwe taal, alle mensen die op je weg komen, de gedachte het overal naar je zin te hebben waar ook ter wereld. Zou zeker niet hetzelfde zijn zonder dat je weet dat iedereen in het oude vertrouwde westland altijd met open armen staat om je weer van het vliegveld te halen. Ik kijk toch wel een beetje uit naar je volgende verhaal. X

• 30 Januari 2011 - 10:47

Je Vader En Moeder:

Hallo John, ik heb een VIP arrangement voor je geregeldj op waarbenjij.nl
    Dan kan je er een mooi reisverslag van maken de komende 6 maanden.
    Past ook wel bij de classic treinen en de manier waarop je in de watten wordt gelegd.

• 30 Januari 2011 - 11:42

Martine:

Hee John!!
    Jeetje.. wat ben ik dan een saaie doos als ik dit allemaal lees ;)
    Vind het echt stoer dat je dit allemaal onderneemt. Geniet ervan!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    !
    Liefs Maritne

• 30 Januari 2011 - 12:03

Wendela:

Hey John,

Leuk om te lezen! Vloeibaar Russische en Russische chickies...eh pardon 'schones' :P! Enjoy :D! Zal je verhaaltjes blijven volgen!

• 30 Januari 2011 - 13:32

Kate:

Sjonnnieeee!! Wat ben je ook een held zeg. Weer een beestigachtig avontuur aan het beleven jij! lovely. Geniet ervan, drink niet te weinig vodka en ben benieuwd naar de rest!

• 30 Januari 2011 - 15:41

Annemiek:

Wow John! Heel vet. Geniet er maar allemachtig veel van.
    xx

• 30 Januari 2011 - 15:43

Annemiek:

Trouwens.. was Nick niet laatst bij Lingo?? Dan heeft ie daar zijn laatste spaarcentjes bij elkaar gewonnen voor zijn Russische trip denk ik :D

• 30 Januari 2011 - 15:44

Piet En Petra:

Ha John, Hoe zijn die Russische katers?? Niet teveel van dat spul drinken, maar wel zorgen voor voldoende anti-vries, lijkt ons de beste manier om die Russische winter te doorstaan. Veel plezier op je reis en zo te lezen geniet je wel van het "natuur"schoon om je heen. We blijven je volgen!!
    Groetjes!!

• 30 Januari 2011 - 17:14

Kris:

Goed verhaal ouwe!!

Ik ben benieuwd naar je verhalen.
    Nu Russische schone, je weet het mooi te verwoorden, straks Mongoolse afgewisseld door Chinese.... ;P

spáter

• 30 Januari 2011 - 17:53

Marilyn:

allemachtig...nou jij vermaakt je wel met al die 'schone' dames daar! hahahaha doe je goed!
    Ik wacht je volgende blog vol spanning af!! Have fun!

• 30 Januari 2011 - 22:21

Hanneke (GBSM):

John! Haha wat heb je een heerlijke schrijfstijl! En de avonturen klinken echt heel goed, hoop dat je een top tijd gaat hebben daar, maar als ik dit zo lees komt dat vast helemaal goed! Knuffel nog even een boom namens de hele GBSM master, dan is van Tulder ook weer tevree ;) X uit Dublin!

• 31 Januari 2011 - 16:07

Saar:

Nou, jij begint je reis ook goed! Gaaf hoor! Blijf er lekker van genieten en we lezen de volgende verhalen wel weer.....

xx Saar

• 01 Februari 2011 - 06:27

Willemk:

He John, laat je niet te veel afleiden door die schonen!!, hoewel een beetje warmte kan geen kwaad in die barre kou. Goede reis verder.

• 01 Februari 2011 - 14:03

Renee:

Hey John! Goed begin van je trip! Wel koud zeg, maar daar kun je je vast tegen wapenen ;-)
    Geniet er van en veel foto's hoor!
    x

• 04 Februari 2011 - 03:07

Rene:

Sjonnie!

Ziet er ook goed uit.. jouw trip! Ik ben net aangekomen in mijn kamertje in Sydney dus kan eindelijk ff reageren! Je zal vast ook een hoop bizarre dingen meemaken!

Zo liep ik gister ineens tijdens een Beach tour naast de nationale trainer van de Duitse spelers op de Melbourne Open.. aardig gek!

Veel plezier tijdens die bizar koude tocht!

Groeten vanuit een behoorlijk warm Sydney!