Moscow - Irkoetsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van John Enden - WaarBenJij.nu Moscow - Irkoetsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van John Enden - WaarBenJij.nu

Moscow - Irkoetsk

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

05 Februari 2011 | Rusland, Irkoetsk

Nu istie dan toch echt begonnen hoor: 5dagen 'kamperen' in de Trans Siberia Express = echt MEGA dik! Alle snacks en supplies in Moskou bij elkaar geschnitzeld want een goede voorbereiding is het halve werk ten slotte.

Bepakt met instant noodles, cupa soup, chocolade versnaperingen en mijn gitaar afgelopen dinsdagavond plaatsgenomen in de trein. Na afscheid genomen te hebben van reismaat Felix (Zwitser), die ging direct door naar Beijing, stond ik er nu weer alleen voor! Na heerlijk geslapen te hebben werd ik de volgende ochtend wakker met een prachtig uitzicht over de Siberische taiga vlaktes die bedekt lagen onder een maagdelijk wit deken van sneeuw. Niet dan vlaktes, bomen en zo nu en dan een verdwaalde kern centrale. Ijspegels van een verdieping lang en meters breed aan de huizen echt bizar.

De eerste dagen had ik de coupe helemaal voor me, myself and my guitar alleen: ideaal en precies waar ik van te voren op gehoopt had! De tweede dag kwam ik mijn Noorse vrienden (zelfde trein) en Felix de Zwitser (andere trein) ook nog tegen op een perron ergens in de middle of nowhere, grappig hoe dat dan loopt.

Na een tussenstop in Novosibirsk werd ik de derde dag vergezeld door twee reusachtige Russki's die voor mijn gevoel net zo hard snurkten als een heel orkest Kontra Bass-ers. Ruwe bolsters die Russen, ze ogen heel nors maar na samen ontbijten (gebr. kip, varkens rollade met thee & vodka) was ook dit Siberisch ijs al gauw gebroken. De vodka is hier trouwens goedkoper dan water, en dat hebben we geweten... pff!:) Laatste avond nog onze wagon op stelten gezet na een gekke jamm sessie met de twee Noren en de Russki's: al met al echt een zeer classic begin van de Express.

Vanmorgen aangekomen in Irkoetsk, hostel is weer helemaal super en morgen ga ik naar Lake Baikal en wil daarna een Husky tour gaan maken! Gewoon, omdat het kan.

Spasiba (bedankt) voor de reacties weer en Dasvidanja! (tot ziens!)

  • 05 Februari 2011 - 12:09

    Kate:

    Sounds great Johnnie!! See ya @ Shanghai ;)

  • 05 Februari 2011 - 12:16

    Nikki:

    Wat heb jij toch een slecht leven......;)

  • 05 Februari 2011 - 12:19

    Solarboys.:

    hee pik, ziet er goed uit ! begrijp uit je verslag veel drank en chiks....

    we blijven je dus ook nu in de gaten houden...maar dat wist je denk wel !

    heel veel plezier en onvergetelijke ervaringen toegewenst.

    fles wijn smaakte trouwens prima :)

  • 05 Februari 2011 - 12:46

    Lilian:

    Leuke pet! :-D
    In the rebound: Google en Gmail zijn gewoon toegankelijk in China.
    Facebook en YouTube zijn ook vrij simpel te bereiken ;-).

  • 05 Februari 2011 - 15:22

    Mariska:

    Hee John,
    Helemaal tof om je reisverslag te lezen!! Heb jaren met de trein door europa gecrossed maar dit is different koek! echt gaaf! Hier is alles zoals je het hebt achtergelaten....hoewel er is een lekkere storm nu en ik ben 2 keer van mijn fietsje geblazen opweg naar mijn atelier! hahahaha Ziet er wel errrug koud uit bij jou! begrijp dan die wodka wel....Geniet ervan, maar dat doe je zeker dat zie ik wel!
    Ciao, Maris

  • 06 Februari 2011 - 00:07

    Jema:

    He, John dat ziet er fantastisch uit. Zeker jij en het bordje Westland op de foto. Wat Westland .. Wat zie je er lekker uit en goed om te horen dat je er van geniet. Wij hebben geen dubbel2glas. Op dit moment stormt het hier al een paar dagen. Het is echt trappen tegen de wind in. Kus ma..

  • 06 Februari 2011 - 09:35

    Carola:

    He John!
    Goed te horen dat je het naar je het zo naar je zin hebt. Leuke foto's ook. In bus 86 heb je dat soort uitzichten helaas niet;) Veel plezier nog!

  • 06 Februari 2011 - 19:43

    Willem:

    Hee JohnnyBoy, sociaal is het niet zo Siberisch .......take care!!

  • 06 Februari 2011 - 19:47

    Maurice:

    Hey John,

    Is mij nu een hoop duidelijk. Kennelijk hebben ze in Russia bij de spoorwegen geen last van winterse omstandigheden. Misschien kan Prorail er wat van leren. Ik ga je dus voorlopig niet zien op onze homebreak. Maar goed zal aan je denken als er een classis sessie binnenrolt. Veel plezier en geniet van de reis.

    Groeten,

    Maurice

  • 07 Februari 2011 - 07:24

    Ria:

    Hi John, Prachtige verhalen nu al! En die ga je verwerken in China. Of nee natuurlijk niet dat komt er bovenop. Jij gaat terug kijken op deze reiservaring. Keep on going to Shanghai en we volgen de storries bij de vleet. Hoe trotseer jij die Siberisch kou. Ik bibberde al bij het aangaan, het gaat jou gewoon lukken met wodka achter de kiezen. Ik snap je Westlander. Die zitten ook overal. Weer tot horens en goede reis. groetRia

  • 08 Februari 2011 - 09:38

    Peter O.:

    Leuk verslag en fraaie foto's. Geniet er van, hier schijnt de zon met 5 graden.
    Adios, Daswidanje

  • 09 Februari 2011 - 18:45

    Ruud:

    Sjon! Dik man allemaal. Als de wodka goedkoper is dan het water kom jij vast terug als een volleerd wodka drinker! :) geniet er van! zo te lezen/zien komtdat vast goed!

  • 10 Februari 2011 - 08:41

    Rob:

    John, ideaal vodka goedkopen dan water moet ze op donderdag in d-h ook invoeren!!
    Succes daaro!! mazzel

  • 16 Februari 2011 - 11:30

    Yola De Baets:

    Hee John, wat een fantastische ervaringen mag jij meemaken. Ik ben er jaloers op !
    Ik vind het ook buitengewoon sterk en moedig van je dat je dit in je eentje bent aangegaan.
    Ik weet nu wat alleen zijn betekent. Maar jij gaat ervoor. Jij laat je door niets tegenhouden. Je komt hier en daar leuke en minder leuke reisgenoten tegen. Het is een prachtig avontuur.
    Ik benijd je !
    Hou vooral je reisverhalen goed bij. Voor later is het zoooo mooi om het terug te lezen....
    Heb je nog iets gehad aan de communicatie met Sjef en Marie José? Hebben ze je verder geholpen ? Kennelijk niet voor het vinden van woonruimte ! of ??
    Jouw foto's zijn super. Ze vertellen heel veel over hoe je het daar hebt.

    Ik wens je veel genot en hele veel goede avontuurervaringen..... ik schrijf je snel
    Hartegroet
    Yola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1165
Totaal aantal bezoekers 46188

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: