Mooie vooruitzichten... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van John Enden - WaarBenJij.nu Mooie vooruitzichten... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van John Enden - WaarBenJij.nu

Mooie vooruitzichten...

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

24 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Na mijn laatste, nouja laatste echt grote, reis naar Perú zal ik deze week beginnen aan een nieuw 'reisje'. Als onderdeel van mijn master program zal ik een semester courses gaan volgen aan de FDSM Fudan University, Shanghai.

Omdat ik dat nog niet genoeg avontuur vond heb ik vorige week besloten het plan enigszins aan te vullen met zo'n ±9845km railroad. Dé enige echt Trans Siberia-Mongolia-Peking Express ligt in het verschiet, met een gemiddelde snelheid van zo'n 60km/h zal ik ons mooi koude Noordelijk halfrond aftuffen richting het Oosten.

Eerst nog even laatste les Chinees vandaag, visum Rusland ophalen, gitaarkoffer kopen en naar de tandarts en dan vlieg ik de 27e het land uit naar St. Petersburg om daar een maat op te zoeken die daar studeert.

*Let op: geen google, youtube, gmail noch facebook in China. Dit blog zal daarom(mits ik de -30C in Mongolie overleef) mijn hoofd communicatie middel worden met het thuisfront! :)

  • 24 Januari 2011 - 12:03

    Robbert:

    Mooi verhaal sjon! Super reis die je tegemoet gaat, ben heel benieuwd naar je volgende verhaal hoe het geweest is!
    Heel veel plezier, groeten Rob

  • 24 Januari 2011 - 12:52

    Nikki:

    Enjoyyyyy!!!

  • 24 Januari 2011 - 15:42

    Emre:

    Het is koud hier maat...prepare yourself..

  • 24 Januari 2011 - 16:03

    Frank Van Zanten:

    Gaaf John! Wat een avontuur.
    Ik ga je belevingen weer volgen hoor.

    Geniet er van, en trek je warme sokken aan.

    Groetjes,
    Frank

  • 24 Januari 2011 - 20:42

    Petra:

    Onwijs leuk dat je ff gedag kwam zeggen!
    We gaan je zeker volgen!

    Goede reis!!!

  • 24 Januari 2011 - 22:33

    WillemKester:

    Johnny boy, een hele goede reis, succes en veel plezier bij die Chineesjes. Ik ben benieuwd naar je avonturen.
    groeten Willem


  • 25 Januari 2011 - 04:49

    Rene:

    Sjon, veel plezier in St Petersburg! Ik zal aan je denken met -25 daar en hier een graadje of 60 warmer :)!

    Hong kong was mega en Bali echt genieten met frankie! Helemaal top!

    Jij ook maximaal genieten!

    Groeten Rene

  • 25 Januari 2011 - 11:09

    Karin:

    goeie reis John, jij vind vast wel een manier om warm te blijven in Mongolie Jonguh!! :D we gaan je volgen gr fam koekebrood

  • 25 Januari 2011 - 23:50

    Kevin:

    jetzt gehts loss!

  • 26 Januari 2011 - 02:46

    Faber En Voogd:

    9845 km? Maakt op ons geen indruk hoor... En niet eens zelf rijden...Pff!

    Nee geintje John, SUPERDIK gast!

    Geniet ervan!

  • 26 Januari 2011 - 10:05

    Kim:

    Wow John stoer verhaal heel veel succes/plezier zal een super uitdaging worden!!! X

  • 26 Januari 2011 - 11:52

    :

    Wow Trans-Siberian express, nice bro :-)
    Succes in Shanghai en probeer als je in China bent maolikesinternet.com, kun je mooi op Facebook, Youtube etc. Have fun!

  • 26 Januari 2011 - 12:26

    Inge:

    Dan rest mij alleen nog te zeggen: "Geniet jongen!".

    Kus, je nicht

  • 26 Januari 2011 - 18:43

    Barry Gib:

    He Sjon. Dit zijn echt betere tijden. Ik denk dat ik ook maar weer is moet gaan het kriebelt.Have fun man

    Later Gr Barry

  • 26 Januari 2011 - 20:35

    Mariska En Charley:

    ... heb je je lange onderbroeken ingepakt?! Geniet ervan!!! We gaan je zeker volgen zo!!! :)))

  • 26 Januari 2011 - 23:16

    Sas:

    John!! Gaaf man, zal wel een heel avontuur worden :D Heel veel plezier! XX

  • 05 Februari 2011 - 12:39

    Lilian:

    Hé John, klinkt hartstikke goed de reis tot nu toe! :-).
    In China heb je overigens gewoon toegang tot Google en Gmail. Youtube en Facebook zijn ook niet echt een probleem, als je het slim aanpakt ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 46185

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: