High Society & (Tijdelijke) Laatste Loodjes! - Reisverslag uit Sjanghai, China van John Enden - WaarBenJij.nu High Society & (Tijdelijke) Laatste Loodjes! - Reisverslag uit Sjanghai, China van John Enden - WaarBenJij.nu

High Society & (Tijdelijke) Laatste Loodjes!

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

31 Mei 2011 | China, Sjanghai

Kevin van Vianen langs geweest, housewarming party was een succes, daarna naar de Chinese karaoke KTV bar en tot in de vroege uurtjes in de Lola’s geweest. Karaoke was trouwens echt lache, hoewel onze zangkwaliteiten (na menig biertje) wel wat onder deden voor die van onze geelhuidige vrienden mocht dat de pret niet drukken :D.

Volgende dag pakten we de trein voor onze trip naar Beijing, Chinese Muur mega dik stuk waar we welgeteld vier andere toeristen tegenkwamen. Ook hebben we de straten van Beijing nog een middag onveilig gemaakt op onze tweewieler. De terugreis per trein - met kippenhok vol aan Chinezen – was er ook eentje om niet te vergeten. Terug in Shanghai hebben we de 475m hoge Financial Tower ook nog even baas gemaakt en genoten wij (met de nodige hoogtevrees) van een prachtig - bijna futuristisch uitzicht - over deze gigantische metropool.

Laatste tijd veel contact met Ken, grote nogal gezette donkere Amerikaanse uit Texas die in dezelfde straat woont als ik. Hij woont onwijs classic in zo’n Shanghainees oude wijk, maar zijn huis is helemaal gerenoveerd van binnen en mega luxe keuken, badkamer, lounge kamer en alles erop en eraan: echt heel sfeervol! In zo’n classic wijkje ga ik de volgende x ook wonen. De beste man is loaded, en het mooiste is nog: kan koken als een ware keuken koning, kip uit de oven, voorafjes met tapas en alleen de duurste wijnen zijn goed genoeg! Nouja, van een goed glas wijn ben ik natuurlijk niet vies…

Verder kenmerken deze laatste weken zich ook met name door de uitmuntend hoge kwaliteit van het leven. Flavio had via zijn werk bij BCG de nodige uitnodigingen voor opening van 5* hotels, modeshows, etentjes, dinners en drinks op de meest bizarre locaties. Al met al als 22jarig pikkie een aardig kijkje in de keuken van hoe men met ‘bovenmodaal inkomen’ hen tijd zoal besteedt.
En ik moet zeggen, dat leventje gaat me niet eens zo heel slecht af..! :) O ja, ook waren Jimmy Koop, Lennert Vollebregt en Dick Vromans hier van de week nog even - voor zaken. Gezellig gegeten en een heel prima avondje mee vertoefd.

Mijn laatste drie weken Shanghai gaan nu in, dat wil zeggen voor deze x want ik ben zeker nog niet klaar met China, en China ook niet met mij! In ieder geval mijn tijd zal als volgt gespendeerd worden:

• 6dagen per week, van 10.00 – 17.00u op Fudan University, voor study van Corporate Finance
• Op huis (& kat) passen van Frans meisje voor een week, ook wel zin in lekker eigen plekkie in zo’n classic Shanghainees wijkje
• Genieten, veel dineren, lunchen, en afspreken met de ‘laatste’ contacten die ik hier nog op wil doen, en het afsluiten van een onwijs mooie periode hier in China

Ik droom nog steedsgroot, wil hier nog zoveel doen en sta te popelen om mijn plannen en ambities met zonne-energie hier verder uit te werken en kortom: aan de slag te gaan! Maar zoals een wijs man mij ooit vertelde, “je moet de kar nooit voor het paard plaatsen” (Ken, 2011). Wat in dit geval neerkomt op het volgende: flink de tering aan de nering zetten met mijn studie. Eerst maar is die toets halen 22juni in Rotterdam, en daarna is weer van alles mogelijk!

Bedankt voor al jullie reacties, blijft heel leuk!

P.S. Ook nog twee cijfers terug van Fudan, allebei A- (A = highest score) dus dat komt weer mooi op mijn Chinese diploma :)

• 31 Mei 2011 - 11:33

Rene Kester:

Lekker bezig Sjon :)! Zet hem op de laatste weken! Cheers

• 31 Mei 2011 - 11:35

Ronald:

Lekker bezig John! Succes met de laatste loodjes en blijf genieten! Zie je binnenkort...

• 31 Mei 2011 - 11:36

Petra:

Hey John,

Dat klinkt allemaal zeer positief!
    Ook nog bedankt voor je kaart, surprise!
    Enne, blijven dromen, hoor!

groetjes,
    Piet, Petra, Rosanne

• 31 Mei 2011 - 11:45

Marco:

doe je goed john!!

• 31 Mei 2011 - 11:53

Lilian:

Ji yóu!
    Letterlijk: Doe olie erbij!

Oftewel: Zet 'm op! :-)

• 31 Mei 2011 - 11:55

Lilian:

Shit... WaarBenJij.Nu laat de letters met speciale toontekens weg :-(

Het moest hierboven zijn: Jia yóu!

• 31 Mei 2011 - 13:45

Michelle:

Enjoy de laatste weekjes!!!

• 31 Mei 2011 - 14:13

Karin:

kijk das pas praat ;) ! see you!

• 31 Mei 2011 - 14:19

Martine:

Jeetje John! Geniet er nog maar even van! :) Voor je het weet ben je weer in dit koude kikkerlandje...
    Liefs

• 31 Mei 2011 - 14:32

Mariska:

Zo da's een heel stuk positiever nu, het dipje is weer verwerkt en meneer heeft ook nog even een paar A's gehaald..Heeeeel goed! Geniet ervan, maar dat is eigenlijk overbodig om te schrijven....Ciao
    ps:Vanwaar die Vermeer/Meisje met de parel, achter "the boys2!" ?

• 31 Mei 2011 - 15:03

Je Vader:

He zoon, ga door zo!
    Je doet het. Je schrijft geschiedenis! en je eigen CV!

• 31 Mei 2011 - 15:45

Sonja:

Johnny!
    Klinkt allemaal weer uitermate geweldig, die levendige gebeurtenissenn!
    Je maakt er zeker wat van en werkt keihard zeg!
    Respect:-) Superleuk dat er f WL'ers langskwamen zeker!!
    Zie je over een paar weekjes, op 26juni op de familiedag, dacht ik?
    Liefssss Son!

• 01 Juni 2011 - 12:02

Ria:

Je hebt een fantastisch programma die jij ook werkelijk gaat maken. Ook neem jij de hobbels die op je weg komen. Een doorzetter die zijn dromen waar maakt. Stap voor stap kom jij er wel. De energie haal jij gewoon uit je karaoke songs en chineese food. Gaan wij je nou net missen op de family party 19-6. Kan je geen vlucht eerder boeken? Willen je natuurlijk bewonderen. Maar even serieus acclimatiseren voor het grote werk in rotterdam staat te wachten. Doen we bakkie hierna.Geniet nog van het resterende. Naaldwijkse groetjes, Ria

• 02 Juni 2011 - 05:10

Yoeri:

Leuk verhaal weer ouwe succes met de laatste loodjes!

• 02 Juni 2011 - 17:40

Merel:

Goed om te lezen,
    Djonnie ook weer bijna thuis!
    En we zitten weer in de UP :D

• 06 Juni 2011 - 18:39

Roland Kl*ng:

Ha John,

Living the nasty life als ik dat zo lees..haha. Te gek man. Geniet er nog even van !

groeten,
    Ro

• 08 Juni 2011 - 14:06

Karin:

nog maar 15 daagjes sjohnnie :D !! en dan kan je al je avonturen vertellen thuis!
    bedankt voor je kaart! :D en de slavinken zijn vet lekker!! ;)

• 11 Juni 2011 - 13:14

Syl & Ruud:

Nog lekker even genieten John! Op de foto's ziet het er gezellig uit! Karaoke doet het altijd goed, haha :)
    Succes met je tentamen alvast!

Tot snel weer!! Groetjes xx Ruud & Syl

• 13 Juni 2011 - 13:55

José:

Hi die Johny, Je hebt er de vaart weer in! Super gedaan. We gaan je succes wensen, sturen je alle chi voor je laatste loodjes en zien uit naar je terugkeer.

Groetjes, José Cisco, Djidjoé en Kodjo

• 21 Juni 2011 - 15:14

Ruud:

Sjon,

Klinkt uhh.. classic allemaal! =) Zien je foto's/en horen je uitgebreide verhalen als je terug bent!

Eerdaags toch? Goede reis terug.

x