Ups & Downs maar Gas is Alles! - Reisverslag uit Sjanghai, China van John Enden - WaarBenJij.nu Ups & Downs maar Gas is Alles! - Reisverslag uit Sjanghai, China van John Enden - WaarBenJij.nu

Ups & Downs maar Gas is Alles!

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

11 Mei 2011 | China, Sjanghai

Na een ruime maand radio stilte is er toch weer behoorlijk wat gebeurd. Het was een maand van keihard afzien, maar ook van euforische geluks-momentjen… “Maybe I can say” dat deze jongen dat varken toch aardig grondig aan het wassen is!

Het begon goed kak en ik moet zeggen dat ik aardig in de strond van Corporate Finance heb gezeten maar inmiddels ben hem bijna de baas! :) Het was echt lijden kan ik jullie vertellen, en ondanks mij ‘vakantie’ hier en alle medestudenten die lekker gingen reizen, heb ik zo ongeveer drie weken op mijn kamer doorgebracht. Iedere x het niet snappen, ben voor mijn gevoel wel een keer of 1000x tegen de lamp gelopen maar nu beginnen die kwartjes € $ ¥ steeds meer te vallen (Yiehaaaaaa! :) ). Deze twee slaan de spijker wel op zijn kop dacht ik:


“Heb het lief John. Zoals je jezelf lief hebt.” (I. Kester, 2011)

“Als je ervoor kiest, kies er dan 100% voor” (Pa, 2011)


Verder nog een Day Trip Hangzhou gehad met de medestudenten van Fudan, was heerlijk om even uit de Shanghai betonnen jungle te zijn en in de natuur. Ook nog een dinner gehad van de prof. Yuann met de MBA medestudenten en de Chinese delegatie was erg gezellig! Als kers op de slagroom taart hadden Opa en Oma Chinees een ‘welkomst’ dinner geregeld speciaal voor mij omdat het mijn ‘eerste keer thuis was’ nadat ik op mezelf was gaan wonen hier. Kan jullie vertellen, de beste man is een ware keukenprins en het heeft mij aan niets ontbroken!

Ook nog een hereniging met Dhr. Jimmy Koop a.k.a. Mister China himself (woont hier al 2jr), die ik sinds de musical van de Kromme Jongens niet meer gezien had! De volgende dag werd ik gebeld door Pepijn of ik “mee wilde voor de launch van de nieuwe Citroën DS” en daar werd nog ¥1000 voor betaald om een middagje mooi te wezen… Ach, ik ben ook de rotste niet!:D

Vorig weekend ben ik wezen mountainbike in Yushan met zo’n riders club, nou is mijn conditie niet meer wat ie geweest is maar dit viel wel even heel vatzig tegen! Die andere gasten hadden volop bescherming op, knie/been/elleboog en waren allemaal semi professioneel. Kwamen Pepijn en ik daar met ons gehuurde fietsie. In ieder geval is er weer genoeg gezweten met 33graden was het behoorlijk aanpoten maar toch wel erg lekker voldaan gevoel!

Daarnaast begint de Chinese Bathhouse chill sessie een ware routine te worden. Ook Yoeri Samwel en Mister Liu hebben er de laatste weken aan moeten geloven: ontspannen en genieten! Yoeri zit hier (in de buurt) voor zijn afstuderen en was de eerste week in Shanghai: barre man, paar gezellige dagen gehad, badhuissessie, biertjes mee gedronken!

Dit weekend geef ik een Roof Top Housewarming waar ik nu al zin in heb. Vanaf de 33e verdieping heb je een mega mandy dik uitzicht over de skyline van de stad! (zie foto) Met mooi weer zal Spaanse medestudent flamenco spelen, Zwitser neemt ook zijn guitarra mee en wellicht waag ik zelf ook nog een dansje. Als alles mee zit daarna met de Chinezen naar de karaoke toko (KTV), ben benieuwd. Diezelfde zaterdag komt Kevin van Vianen mij opzoeken voor een week: super dik, daar kijk ik echt naar uit!

Samen met hem stap ik zondag in de nachttrein (*eindelijk weer is ff treinen!) naar Beijing waar we nou eindelijk die Muur, het nachtleven en de Pekingnese dames, en de Tsingtao pils met eigen ogen willen bekijken :)


Nogmaals dank voor al jullie reacties, blijft onwijs leuk om te lezen!



P.S. De ‘ Einstein’ momenten heb ik ook steeds meer onder controle en ik kan hem tegenwoordig ook gewoon uitzetten, da’s wel makkelijk, vooral als je wil slapen.



  • 11 Mei 2011 - 09:03

    Rene:

    Mooi verhaal Sjon! Zet hem nog even op daar! Ook in Sydney heeft het leven zijn ups en downs!
    Geniet van je trip naar Bejing en groeten aan mr. Van Vianen!

    Cheers Rene

  • 11 Mei 2011 - 10:10

    Kris:

    Ja John klopt helemaal, daar heb ik hier ook last van.

    What goes up, must go down.

    Al gaat dat soms ook in de omgekeerde volgorde.

  • 11 Mei 2011 - 10:27

    John Sr.:

    Mooi om te lezen en leuk om de fotos/beelden erbij te zien.
    Ups en downs en ups en downs met of zonder bescherming en conditie: Zo bouw je ervaring op!

  • 11 Mei 2011 - 11:00

    Mariska:

    Hee John, klinkt allemaal geweldig! Heerlijk als kwartjes gaan vallen... het harde werken wordt beloond dat zie je maar! Studeren is net het gewone leven ;)....up en down en van rockbottom kan je alleen maar omhoog:))

  • 11 Mei 2011 - 11:06

    Suus:

    Hee Wereldreiziger!

    Leuk verhaal! Klinkt goed zeg, badhuizen... Roof top party...
    Gelukkig gaat het ook steeds beter met het leren!
    Je ziet er goed uit op de foto's! :)

    Geniet!!! Liefs Suus

  • 11 Mei 2011 - 11:58

    Tia Maria :D:

    de aanhouder wint sjonnie boy, ben nog steeds fier op U !! :D

  • 11 Mei 2011 - 15:17

    Michelle :

    Hey John, super leuk om je verhalen te lezen. Zo te horen doe je daar veel indrukken en ervaringen op. En tussendoor gewoon keihard studeren, knap werk hoor, respect!
    Veel plezier met je housewarming en in Beijing!! x

  • 11 Mei 2011 - 19:05

    Marilyn:

    hahhahahhahaha John je bent zo grappig...ik moet altijd zo lachen als ik je verhalen lees.
    En ik vind het nog steeds zooo gaaf voor je dat je daar zit! CF ff erdoorheen jassen...komt helemaal goed.
    Keep up de Eureka momenten!!!

    x Marilyn

  • 11 Mei 2011 - 20:58

    Kate:

    En altijd weer bedankt voor de updates ! :)
    Altijd leuk om te lezen Sjonnieboyy !

    Blijf genieten, hang zelf de slingers op enzz..

  • 12 Mei 2011 - 08:25

    Dion:

    Klinkt goed allemaal Herr Johnie!
    Gelukkig heb je door het keiharde studeren door nog wel wat rustmomentjes gepakt om er effe uit te zijn. Alleen dan hou je het tot het einde vol! Succes de komende tijd met het voorbereiden en veel plezier in Beijing!

  • 12 Mei 2011 - 15:30

    Merel:

    Hee bradda!
    Goed om te horen dat het allemaal wat chiller gaat!
    Just gooo with the flowww :D
    We skypen!

  • 12 Mei 2011 - 19:12

    Ome Willem:

    John, je roept bij mij veel leuke herinneringen op. In Beijing niet struikelen op die steile muur met ongelijke treden. Levensgevaarlijk als je bijv. dronken ben. Ook een moderne stad met toeristische folklore. groetjes


  • 12 Mei 2011 - 20:26

    Anita:

    Hi John
    Krijg ik toch ineens een kaart uit het verre Shanghai van John. Heel verrast en echt leuk!
    Echt een Die Hard ben jij ; 3weken op je kamer om te leren. gelukkig dat het nu gaat dagen met de studie. Wat heerlijk die badhuizen daar
    Denk maar zo: "Zonder strijd geen overwinning". Heel veel plezier met Kevin en als je Yuri ziet Doe hem de groeten. Groeten van ons allen

  • 23 Mei 2011 - 07:57

    Robert:

    Nou John, begon de reis toch even op werken te lijken.......maar het eindigt toch weer in heel veel lol. Geniet ervan verder! Wij genieten mee op afstand.

  • 23 Mei 2011 - 18:28

    Karin:

    nog n maandje John dan zit je weer op westlandse bodem met een Heineken in je hand!
    hard gegaan zeg! :D geniet nog ff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Na Zuid-Amerika is nu China, Shanghai de volgende bestemming! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 46191

Voorgaande reizen:

17 November 2017 - 10 December 2017

Terugkeer naar Peru 2017

27 Januari 2011 - 23 Juni 2011

Trans Siberia/Mongolia/Beijing Express

02 Augustus 2007 - 08 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: